Van Paradiso in Amsterdam heeft iedereen wel eens gehoord. Een kerk die omgebouwd is tot een van de bekendste muziekgebouwen van Nederland. Van kleine bands tot wereldberoemde artiesten hebben hun optreden daar uitgevoerd. Vanuit de ingang komen de bezoekers in de centrale hal van Paradiso. Om de hoofdzaal te betreden maken bezoekers gebruik van de hoofdingang. Een rijkversierde ruimte met verschillende klassieke architectonische elementen zoals het hoge plafond met cassette…
De vernieuwde hoofdzaal en hal portaal.Van Paradiso in Amsterdam heeft iedereen wel eens gehoord. Een kerk die omgebouwd is tot een van de bekendste muziekgebouwen van Nederland. Van kleine bands tot wereldberoemde artiesten hebben hun optreden daar uitgevoerd. Vanuit de ingang komen de bezoekers in de centrale hal van Paradiso. Om de hoofdzaal te betreden maken bezoekers gebruik van de hoofdingang. Een rijkversierde ruimte met verschillende klassieke architectonische elementen zoals het hoge plafond met cassette uitvoering, houten rondboog lijst met cirkel motief, deurkozijn en de Castelo Portugese tegel. De bezoekers bereiken de zaal door een kleine geluidssluis die de zaal en de hal met elkaar verbindt. Het startpunt voor het nieuwe ontwerp is de observatie dat de verhoudingen tussen de entree partij en de zaal niet in balans zijn.
De uitgang in de hoofdzaal komt klein en benauwd over en mist een duidelijk uitstraling zoals de hoofduitgang die heeft. De entree naar de zaal, vanuit de hal, is duidelijk maar is niet statig om als hoofdentree te dienen. Hypothese: De verschaling wordt gebruikt om een ontwerp te maken voor de uitgang van de zaal tot de aan de foyerkant om tot een betere verhouding te komen.