Het gastenverblijf wat stond achter het Low House, was een kwartslag gedraaid ten opzichte van het hoofdverblijf. Het Low House versterkte de monumentaliteit van het gastenverblijf door zijn contrasterende positionering en proportioneel gelijke vorm.
Hoewel de dakvorm afweek van de klassieke proporties van het Low House, vertoonde het in aanzicht veel overeenkomsten met het naastgelegen hoofdverblijf. Net als het Low House was het dak het hoofd bepaalde element wat eerst opviel. De trim die McKim, Mead…
Het gastenverblijf wat stond achter het Low House, was een kwartslag gedraaid ten opzichte van het hoofdverblijf. Het Low House versterkte de monumentaliteit van het gastenverblijf door zijn contrasterende positionering en proportioneel gelijke vorm.
Hoewel de dakvorm afweek van de klassieke proporties van het Low House, vertoonde het in aanzicht veel overeenkomsten met het naastgelegen hoofdverblijf. Net als het Low House was het dak het hoofd bepaalde element wat eerst opviel. De trim die McKim, Mead & White toepaste bij de beëindigen van het dakvlak zijn in hun proporties en gebruik gelijk. De trim snijdt diep in het gebouw waar het eindigt boven de veranda. De veranda die zich bij het Low House enkel aan de zijkanten bevinden, is nu doorgezet aan de achterzijde, waardoor het bijna aan alle zijde open is uitgewerkt. Men betrad het huis middels het terug liggende entree, verscholen onder een porte cochère, die toegang bood tot de woonkamer van het gastenverblijf. De plattegrond vertoont een eenzelfde kruisvormig plattegrond met in één richting de vertrekken en in de andere richting de trap. In eerste oogopslag leek het gebouw symmetrisch, maar bij nadere inspectie zag men het afwijkende raam patroon, het gevolg van het achterliggende huislijk programma.
Het dak was bekleed met leien en de gevels van de licht houten constructie waren bekleed met shingles in verschillende vormen en patronen. De shingles waren verkleurd van een donkere naar zilvergrijze kleur.
Lees meer