Eén van de grootste kansen die het in de ‘s-Gravendijkwal ingebouwd zit is zijn potentie Noord en Zuid met elkaar te verbinden. Daar waar deze connectie van origine werd gezocht met de auto wordt er vandaag de dag meer en meer ingezet op wandelen, fietsen en het OV.
De tunneltraverse, in combinatie met de de Maastunnel, een uitgelezen kans om het metronetwerk van Rotterdam verder te versterken. Van belang is hierbij wel dat deze nieuwe metrolijn…
Eén van de grootste kansen die het in de ‘s-Gravendijkwal ingebouwd zit is zijn potentie Noord en Zuid met elkaar te verbinden. Daar waar deze connectie van origine werd gezocht met de auto wordt er vandaag de dag meer en meer ingezet op wandelen, fietsen en het OV.
De tunneltraverse, in combinatie met de de Maastunnel, een uitgelezen kans om het metronetwerk van Rotterdam verder te versterken. Van belang is hierbij wel dat deze nieuwe metrolijn een verbinding krijgt met het Centraalstation. Met een herontwerp van de Statentunnel kan niet alleen de verbinding tussen Noord en Zuid op een stads niveau worden verbeterd. Ook op het wijk niveau zou een dergelijke ingreep de relatie tussen de gebieden ten noorden en ten zuiden van het treintracé sterk doen verbeteren.
Lees meer