In een stad leven verschillende soorten mensen met allemaal hun eigen kenmerken, bijvoorbeeld mensen die slecht kunnen zien of die slecht ter been zijn. Al deze mensen wonen in dezelfde stad en we gebruiken allemaal dezelfde paden en straten en moet voor iedereen toegankelijk kunnen zijn.
Mensen met een beperking hebben een kortere actieradius (afstand die je kan lopen tot je ver-moeid bent) dan mensen zonder beperking. Het is daarom van belang dat er diverse plekken…
In een stad leven verschillende soorten mensen met allemaal hun eigen kenmerken, bijvoorbeeld mensen die slecht kunnen zien of die slecht ter been zijn. Al deze mensen wonen in dezelfde stad en we gebruiken allemaal dezelfde paden en straten en moet voor iedereen toegankelijk kunnen zijn.
Mensen met een beperking hebben een kortere actieradius (afstand die je kan lopen tot je ver-moeid bent) dan mensen zonder beperking. Het is daarom van belang dat er diverse plekken op een range tussen 200-300m zitplekken zijn, zodat deze mensen tussendoor een rust punt hebben. Dit zelfde geldt voor oversteek punten deze moeten maximaal 350m afstand van elkaar liggen, maar gelieve korter.
Mensen met een beperking kunnen zeer afhankelijk zijn van vervoerspartijen. Zo kunnen ze met het openbaar vervoer door de stad gaan, maar sommige zijn zeer slecht ter been en hebben een taxi nodig. Voor deze mensen is het fijn als de taxi voor de deur kan stoppen of op korte afstand lopen in kan stappen. Door enkele straten autoluw of alleen voor de zorgtaxi te maken kunnen deze mensen fijn instappen en ontstaat er een vrije ruimte voor verblijf in de straat en het maken van ommetjes.
Lees meer