De haven van Rotterdam is In de afgelopen jaren flink gegroeid. Het is van een kleine stadshaven naar de grootste haven ter wereld. de groei van de haven heeft veel ruimte opgeëist langs de Maas. In de haven wordt veel fossiele brandstof verwerkt en getransporteerd. En daarnaast wordt er nog steeds heel veel goederen getransporteerd. door de ontwikkeling van de fossiele brandstof In de laatste jaren is het goed om na te denken wat de…
De haven van Rotterdam is In de afgelopen jaren flink gegroeid. Het is van een kleine stadshaven naar de grootste haven ter wereld. de groei van de haven heeft veel ruimte opgeëist langs de Maas. In de haven wordt veel fossiele brandstof verwerkt en getransporteerd. En daarnaast wordt er nog steeds heel veel goederen getransporteerd. door de ontwikkeling van de fossiele brandstof In de laatste jaren is het goed om na te denken wat de volgende stap is. De vraag naar fossiele brandstof zal gaan dalen en wat is de positie van de haven in de toekomst.
De haven van Rotterdam zal gaan veranderen naar een biobased economy system. Deel van de haven zal getransformeerd worden naar een productie landschap. in plaats van een lineair systeem zal dadelijk een circulair systeem zijn die zorgt voor en gebalanceerd milieu. Grondstoffen zullen verbouwd worden, verwerkt worden in de nabije fabrieken of in de bioraffenarij of bioreactor terrecht komen. De eindproducten worden getransporteerd en/of gaan naar het oogsthuis waar ze gekocht kunnen worden. Het oogsthuis is ook en plek waar eens per jaar de bewoners van Regio Rotterdam samen kunnen komen om de oogst van het jaar te vieren.
Lees meer