Rotterdam is net als vele steden in Nederland aan het verdichten, er komen nieuwe wijken bij, worden transformaties uitgevoerd. Alles om de vraag naar woningen te kunnen dekken.
Rotterdam is actief bezig met het ontwikkelen van gebieden zoals Feyenoord City, de Oostflank, de Rijnhaven en…
Rotterdam is net als vele steden in Nederland aan het verdichten, er komen nieuwe wijken bij, worden transformaties uitgevoerd. Alles om de vraag naar woningen te kunnen dekken.
Rotterdam is actief bezig met het ontwikkelen van gebieden zoals Feyenoord City, de Oostflank, de Rijnhaven en het Makers District.
Hier worden de komende vijftien jaar duizenden woningen gerealiseerd. Omdat dit zo’n lang tijdbestek is en er dus al mensen zullen wonen voor alle voorzieningen ter plaatsen zijn ben ik gaan nadenken over een oplossing voor die tijd, want iedereen moet toegang hebben tot gezond eten.
Wat opvalt is dat al deze ontwikkelgebieden langs de Maas gesitueerd zijn. Als Rotterdammers maken we al steeds meer gebruik van de ruimte op het water. We hebben een farm in de Merwe-Vierhavens, een office en al langere tijd een drijvend bos in de Rijnhaven wat nu zelfs getransformeerd gaat worden naar een drijvend park.
We kiezen ervoor, ook met het oog op duurzaamheid, om een binnenvaartschip te transformeren. Hoe meer inwoners, hoe meer vraag en daarom hebben we ook al nagedacht over een upgrade. Als we een extra dek creëren kunnen we in totaal 35 kramen plaatsen zonder het sociale karakter van de markt te verliezen. Uit ervaring blijkt namelijk dat een markt niet alleen functioneert als plek waar je boodschappen kan doen, het is ook een sociale ontmoetingsplek in je eigen buurt. Daarom kan deze boot op elke dag van de week in een andere ontwikkelgebied aanmeren.
Lees meer