Door de tijd heen is het gebruik van de straat verandert. In de beginselen van de straat werd er kris-kras overheen gelopen, konden kinderen er spelen en was er plek voor bedrijvigheid. Kortom volop leven. Met de opkomst van de auto werden de gebruikers onderverdeeld in zones. En verdween het toegankelijke sociale leven uit het straatbeeld. Tijd om de rollen terug te draaien en de voetganger en fietser hun plek terug te geven.
Door de tijd heen is het gebruik van de straat verandert. In de beginselen van de straat werd er kris-kras overheen gelopen, konden kinderen er spelen en was er plek voor bedrijvigheid. Kortom volop leven. Met de opkomst van de auto werden de gebruikers onderverdeeld in zones. En verdween het toegankelijke sociale leven uit het straatbeeld. Tijd om de rollen terug te draaien en de voetganger en fietser hun plek terug te geven.
Het project is een ode aan het langzaam verkeer van de ‘s-Gravendijkwal en haar omgeving. Vanuit een historische aanzet zijn analyses gedaan over zicht, toe-eigening, voorzieningen, looproutes, groenstructuren, etc. Hieruit bleek dat bewoners het spontane ontmoeten op straat miste en dat probeerde op te vullen met banken en tuinen. In het eindproduct is er aandacht uitgegaan naar het opnieuw introduceren van het ontmoeten op straat, doortrekken van de groenstructuur en aan de ruimte voor fietser en voetganger. Met als resultaat dat net als vroeger de voetganger en fietser de straat domineert.